8. Sınıf MEB Yayınları Çalışma Kitabı Cevapları

Orta Oyunu Metni Etkinlik Cevapları


8. sınıf MEB Yayınları Türkçe çalışma kitabı cevapları, sayfa 70-71-72-73-74, Orta Oyunu metni etkinlik cevaplarını içerikte bulabilirsiniz.


Orta Oyunu Metni Etkinlik Cevapları

Orta Oyunu Metni Etkinlik Cevapları

1. ETKİNLİK

fıkra: Kısa ve öz anlatımı olan, nükteli, güldürücü hikayecik.

kıraathane:  Müşterilerinin okumaları için gazete, dergi ve kitap bulunduran geniş, temiz ve iyi döşenmiş kahvehane.

dekor:  Tiyatro, sinema ve televizyonda sahneye konulan eserin yazıldığı yerin ve geçtiği çağın özelliklerini belirleyen perde, aksesuar vb. ögelerin bütünü.

dolap:  Orta oyununda sahnede dükkân veya ev olarak kullanılan dekor.

kuşak:  Bele sarılan uzun ve enli kumaş.

hüner:  Beceri isteyen ustalık, beceriklilik.

hava:  Müzik parçalarında tür

2. ETKİNLİK

a.

1. Kutudaki Zıt anlamlı Kelimeler: yukarı – aşağı

2. Kutudaki Zıt anlamlı Kelimeler: önce – sonra

3. Kutudaki Zıt anlamlı Kelimeler: ak – kara

b.

  • Bu arsa aşağı yukarı 10.000 TL eder.
  • Çiçeklerine önce su veriyor sonra onlarla çocukmuş gibi konuşuyordu.
  • Aynada ak düşmüş saçlarına bakıp kara kara düşünüyordu.

3. ETKİNLİK

Karagöz ile Kavuklu, halkın sağ duyusunu temsil eden, özü sözü bir, cahil, hazır cevap kişilerdir.

Hacivat ve Pişekar medrese eğitimi görmüş, kaypak, düzene uyan ve ukala kişilerdir.

4. ETKİNLİK

“Orta Oyunu” metnin aşağıdaki düşünceyi geliştirme yolları kullanılmıştır:

  • Tanımlama
  • Benzetme
  • Karşılaştırma
  • Örnekleme
  • Betimleme

5. ETKİNLİK

Özet

Karagöz oyunu, deve ya da manda derilerinden yapılan tasvirlerin, arkadan ışık vuran bir perde üzerinde hareket ettirilmesiyle oynanan bir oyundur. Kaynağı Güneydoğu Asya ülkeleri olarak kabul edilir.

18. yüzyılda Karagöz oyunu halkın en sevdiği eğlence türlerinden biri olmuştur. Bu oyunun başarısı, tasvirleri oynatan ve seslendiren kişinin yeteneğine bağlıdır. Bu oyunda konular komik bir biçimde abartılarak anlatılır.

Oyun 4 bölümden oluşur; mukaddime, muhavere, fasıl, bitiş.

Oyunun baş kişisi Karagözdür, halkın sağ duyusunu temsil eden, özü sözü bir bir karakterdir. Hacivat medrese eğitimi görmüş, kaypak ve düzene uyan bir karakterdir. Bu iki karakter dışında Tuzsuz Çelebi, Matiz, Beberuhi gibi yan karakterler devardır.

Bazı oyunların isimleri; Ağalık, Büyük Evlenme, Ferhat ile Şirin, Balıkçı, Karagöz’ün Hekimliği…

6. ETKİNLİK

orta-oyunu-noktalam

7. ETKİNLİK

a.

  1. Cümle: sanatkar
  2. Cümle: Eylemi yapan kişi belli değildir.
  3. Cümle: sanatçı
  4. Cümle: Eylemi yapan kişi belli değildir.
  5. Cümle: Eylemi yapan kişi belli değil.
  6. Cümle: sanatçı

Not: Bu etkinlikte etken ve edilgen fiillere dikkat çekilmek istenmiştir. Cümlede eylemi yapan kişi belliyse o fiil etken, değilse edilgendir.

b. 

2, 4 ve 5. cümlelerde eylemi kimin yaptığı belli değildir.

c.

  1. Cümle: yol gösterirler.
  2. Cümle: istemiştir.
  3. Cümle: takip ederler.
  4. Cümle: sağlarlar.
  5. Cümle: isterdim.

8. ETKİNLİK

  • Milletler sanatta ilerleyerek medeniyete ulaştırıldılar.
  • Sanatkarlar toplumu geliştirmek için çalıştırıldılar.
  • İnsanlar toprak medeniyeti ile huzurlu yaşama kavuşturuldular.
  • Yeni bir dünya görüşü, yeni bir yaşayız düzeni getirildi.
  • Yaşadığımız coğrafi bölge içinde geleneğimize uygun, bilime dayanan bir medeniyet kurulabilir.
  • Bunda Türk toplumunun hayat istikameti bulunur.
  • Bizlere bu cağrafi bölge içinde yaşama hududu çizildi.
  • Bunun yüküne katlanılabilinir.
  • Er geç toprak medeniyetinin üstüne geleceğine inanılır.
  • Sanayi medeniyetle ayakta durmaz, yaşanılmaz.

8. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Çalışma Kitabı Cevaplarının Tümüne Ulaşmak İçin Tıklayınız
+ +